از کینگدام هارتس تا بوردرلندز؛ 15 عکس روی جلد برتر تاریخ بازی های ویدیویی

به گزارش رپید دانلود، قبل از اینکه چیزی به نام اینترنت بتواند یک جریان اطلاعات را در خصوص هر بازی ویدئویی که می توانید تصور کنید به شما ارائه دهد، بازی بعدی شما اثری بود که می توانست در قفسه فروشگاه ها شما را جذب کند. در این میان اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کرد، بدون شک تصویر روی جلد آن بود. بسیاری از بازی ها نتوانسته اند تصویر روی جلد جذابی ارائه دهند و از سوی دیگر، کاور بعضی از بازی ها تا سال ها در فکر بازیکنان می ماند. تصاویر روی جلد بازی های ویدیویی برای اینکه تاثیرگذار واقع شوند، احتیاج نیست که پر زرق و برق باشند. اغلب اوقات یک طراحی ساده است که می تواند بازیکنان را به خود جذب کند. حال در اینجا به 15 تصویر روی جلد برتر تاریخ بازی های ویدیویی خواهیم پرداخت.

از کینگدام هارتس تا بوردرلندز؛ 15 عکس روی جلد برتر تاریخ بازی های ویدیویی

15. Super Mario Bros. 3

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Nintendo R&D4

سال انتشار: 1988

پلتفرم: NES, Game Boy Advance

این روزها تصاویر روی جلد بازی های ویدئویی می توانند جزئیات زیادی داشته باشند و مجموعه ای از شخصیت ها، سلاح ها و منطقه ها را به نمایش بگذارند تا بدانید که دقیقاً وارد چه چیزی می شوید. با این حال در سال 1990، نینتندو تنها احتیاج داشت که بدانید ماریو برگشته است و او اکنون می تواند به یک تانوکی کوچک سرگرم نماینده تبدیل گردد و در هوا پرواز کند. از این گذشته، تنها بچه ها نبودند که مشتاقانه منتظر بازی بودند، بلکه والدین نیز باید تحت تأثیر قرار می گرفتند که توانایی تازه جالب ماریو به وضوح نشان داد که این یک بازی کاملاً تازه است.

14. Red Dead Redemption II

تهیه نماینده: Rockstar Games / سازنده: Rockstar Studios

سال انتشار: 2018

پلتفرم: PS4, Xbox One, PC

راک استار می داند که چگونه تصاویر روی جلد بازی هایش را به خوبی طراحی کند و کاور رد دد ریدمپشن 2 یکی از برترین مخلوقات آن است. با قهرمان داستان یعنی آرتور مورگان که روی بقیه اعضای گروهش در حالی که آن ها سوار بر اسب حرکت می نمایند، ظاهر شده، روح قانون شکنی بازی را کاملاً به تصویر می کشد. این فقط تعداد انگشت شماری مجرمان علیه دنیای هستند که به طور فزاینده ای به سمت صنعتی شدن، زندگی شهری و حاکمیت قانون حرکت می نماید. همانطور که در این اثر هنری به وضوح مشاهده می کنید، به معنای واقعی و استعاری، زمانی که رد دد ریدمپشن 2 آغاز می گردد، خورشید در غرب غروب می نماید.

13. Nier Automata

تهیه نماینده: Square Enix / سازنده: PlatinumGames

سال انتشار: 2017

پلتفرم: PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

با در نظر گرفتن عملکرد تجاری ضعیف اولین بازی Nier در آمریکای شمالی، اینکه تیم بازاریابی ترجیح داده به جای نمایش لحظه ای غم انگیز، روی ویرانی و هرج و مرج دنیای پساآخرالزمانی روی تصویر روی جلد Nier Automata تأکید کند، چندان تکان دهنده نیست. با این حال، مخاطبان ژاپنی تصویر روی جلد بسیار مجذوب کننده تری دریافت کردند. در واقع زمانی که موفقیت بازی به ثمر نشسته، انتخاب کاور بهتر آسان است. نسخه ژاپنی بازی ذکر شده، سه قهرمان داستان را نشان می دهد که در کنار هم ایستاده ، آسیب دیده اما تمایلی به قبول شکست ندارند. این یک تصویر ساده و زیبا است که جوهر بازی را بسیار بیشتر از آتش و شمشیر به تصویر می کشد.

12. Pokemon Red and Blue

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Game Freak

سال انتشار: 1996

پلتفرم: Game Boy

پوکمون امروزه یکی از بزرگترین آی پی های دنیا محسوب می گردد اما در سال 1998، مخاطبان غربی به تازگی با آن آشنا می شدند. یکی از اولین بازی هایی که از این سری عرضه شدند، Pokemon Red and Blue بود که هر کدام یک پوکمون آغاز تکامل یافته را روی جلد خود نشان می دادند. آن ها طرح های ساده ای داشتند و شامل Charizard روی پس زمینه قرمز برای نسخه قرمز و Blastoise روی پس زمینه آبی برای نسخه آبی می شدند و در واقع به همین علت ماندگار شده اند. این ها تصاویری هستند که با دست ترسیم شده اند و خلاقیتی دارند که حتی بازی های مدرن پوکمون فاقد آن هستند و هنوز هم به شما ایده خوبی از آنچه در خود بازی ها باید انتظار داشته باشند، می دهند. از طرفی فقط با نگاه کردن به جلدها، موسیقی Elite Four در ذهنمان پخش می گردد!

11. The Legend of Zelda: Breath of the Wild

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Nintendo EPD

سال انتشار: 2017

پلتفرم: Nintendo Switch, Wii U

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild آزادی بی سابقه ای را نه تنها به هواداران این سری، بلکه به تازه واردان نیز ارائه می نماید. توانایی انجام هر کاری در یک بازی دنیا باز اغلب اغراق آمیز است، اما رویکرد Breath of the Wild به پیشرفت و اکتشاف فراتر از بسیاری از آثار در این سبک است. تصویر روی جلد بازی نیز این موضوع را منعکس می نماید و شخصیت اصلی یعنی لینک را در بالای کوهی مشرف به هایرول قرار داده است. هر جایی که او می بیند، می تواند مقصد بعدی او باشد. از طرفی افق درخشان تنها این آزادی آشکار را برجسته می نماید.

10. Borderlands

تهیه نماینده: 2K / سازنده: Gearbox Software

سال انتشار: 2009

پلتفرم: PS3, PC, Xbox 360

اولین بازی سری بوردرلندز آنقدرها هم خوب از آب در نیامده است و بازی دوم اثری بهتر برای وارد شدن به این مجموعه است اما تصویر روی جلد آن از همان اول تاثیر قدرتمندی را روی بازیکنان ایجاد کرد. معمولاً نشان دادن یک دشمن دمدمی مزاج به جای یک شخصیت اصلی یا یک باس روی کاور بازی ایده خوبی نیست، اما شما معمولاً کمتر دشمنی می بینید که با دست به سمت سر خود نشانه می رود. این طراحی که دیوانگی این بازی را به خوبی به نمایش می گذاشت، یک انتخاب مؤثر بود که بوردرلندز 2 اساساً چیزی مشابه آن را کپی کرد.

9. Sonic the Hedgehog

تهیه نماینده: Sega / سازنده: Sonic Team

سال انتشار: 1991

پلتفرم: Sega Genesis

نینتندو صنعت بازی های ویدیویی خانگی را با شخصیت های دوست داشتنی اش، از جمله ماریو، از سقوط تقریبا کامل بازگرداند. بنابراین چگونه یک رقیب می تواند امیدوار باشد که خود را از آن متمایز کند؟ می توان گفت که با ساختن یک شخصیت دوست داشتنی دیگر. کاور Sonic the Hedgehog دقیقاً به شما هر آنچه را که باید در خصوص بازی بدانید، می گوید. در پس زمینه یکی از مراحل بازی نشان داده شده است که در آن یک حلقه وجود دارد که به شما می گوید که قرار است با سرعت زیادی در این بخش پیش بروید. مهم تر از این، خود سونیک است با یک پوزخند به شما می گوید که این بازی برای بچه ها نیست و قرار است که شما را به چالش بکشد.

8. The Legend of Zelda: Link to the Past

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Nintendo EAD

سال انتشار: 1991

پلتفرم: Super NES

سری Legend of Zelda حداقل تا زمان نسخه Twilight Princess دارای تصاویر روی جلد بسیار ساده بود که با گذر زمان نیز چندان احساس قدیمی بودن نمی نمایند. در خصوص The Legend of Zelda: A Link to the Past، تصویر روی جلد آن فقط از یک سپر، یک شمشیر و عنوان بازی تشکیل شده است که به زیبایی دور دسته و تیغه شمشیر پیچیده شده است. این تصویر روی جلد تقریبا هیچ چیزی در خصوص بازی به شما نمی گوید و این دقیقا همان چیزی است که از یک بازی ساخته شده برای اکتشاف می خواهید. امروزه، A Link to the Past به عنوان یک اثر کلاسیک شناخته می گردد و این در خصوص کاور آن نیز صدق می نماید.

7. Luigis Mansion

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Nintendo EAD

سال انتشار: 2001

پلتفرم: GameCube, Nintendo 3DS

برای مدتی طولانی، لوئیجی در سایه برادرش ماریو قرار داشت، اما با بازی Luigis Mansion همه چیز تغییر کرد و تصویر روی جلد نمادین آن همچنان یکی از برترین های تاریخ نینتندو است. همانطور که می بینید، برخلاف ماریوی شجاع، لوئیجی کمی ترسو است. البته شاید او شجاع تر است زیرا با وجود ترسش هنوز حاضر است وارد منطقه ها خطرناک و وحشتناک گردد. صرف نظر از این موضوع، به نظر می رسد که او آماده است تا از وحشت محض در تصویر روی جلد بازی از هوش برود؛ وحشتی که از مجموعه ای از غول ها و ارواح وحشتناک پشت سرش ناشی می گردد. این کاور به حدی فوق العاده است که نسخه های مشابه ای از آن در دنباله ها مورد استفاده قرار گرفته است.

6. Super Mario Strikers

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Next Level Games

سال انتشار: 2005

پلتفرم: GameCube

به عنوان یکی از جالب ترین تصویرهای روی جلد بازی در تاریخ و سبکی که نینتندو برای دنباله ها نیز به سراغ آن رفت، Super Mario Strikers به جنبه فانتزی بازی های ورزشی ماریو متمایل است. نینتندو به جای اینکه از یک نسخه درون بازی ماریو یا یک رندر سه بعدی برای کاور استفاده کند، از طرحی مشابه نقاشی استفاده نموده است. طرح روی جلد بازی انگار که از دستان پسربچه ای در دفتر نقاشی اش سرچشمه گرفته و نتیجه آن با شکوه است. این کاور به قدری مجذوب کننده است که به خوبی حال و هوای بازی را به تصویر می کشد.

5. Grand Theft Auto: Vice City

تهیه نماینده: Rockstar Games / سازنده: Rockstar North

سال انتشار: 2002

پلتفرم: PS2, Xbox, PC

سری Grand Theft Auto و به طور کلی بازی های راک استار همواره دارای تصاویر روی جلد فوق العاده ای بوده اند اما چیزی در خصوص وایس سیتی وجود دارد که آن را خاص نموده است. پنل های جداگانه کاور هر کدام مانند بخش هایی از فیلم های مایکل مان هستند و با شخصیت های متفاوت، ساختمان های رنگارنگ، قایق های تندرو و انفجاری بزرگ ترکیب شده اند. در واقع با نگاهی به کاور بازی به راحتی می توان فهمید که چه چیزی در انتظار بازیکن است و این چیزی است که تعداد کمی از کاورها قادر به دستیابی به آن هستند.

4. Kingdom Hearts

تهیه نماینده: Square / سازنده: Square

سال انتشار: 2002

پلتفرم: PS2

اولین نسخه از کینگدام هارتس در سال 2002 منتشر شد و در آن موقع یک کراس اوور عجیب و غریب به نظر می رسید. اینکه چرا شخصیت های اصلی آثار اسکوئر انیکس و شخصیت های دیزنی در یک بازی اکشن و نقش آفرینی کنار هم قرار می گیرند، چیزی بود که باید بازی می شد تا درک گردد اما تصویر روی جلد آن بدون شک یک بازاریابی فوق العاده برای آن انجام داد. این طراحی که جلوی یک ماه به شکل قلب واقع شده است، سورا، ریکو و کایری را روی یک پشت بام نشان می دهد و دونالد داک و گوفی نیز حضور دارند. این یک تصویر احساس عجیبی برای اثری بود که روی سرگرم نماینده بودن تمرکز دارد و بعدها الهام بخش کاور نسخه سوم نیز شد.

3. Splinter Cell: Chaos Theory

تهیه نماینده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft Montreal

سال انتشار: 2005

پلتفرم: Xbox, PS2, GameCube, PC

سری اسپلینتر سل با کاورهای خود در طول سال ها به سمت و سوهای متفاوتی رفته است، اما جایزه برترین تصویر روی جلد مربوط به بازی های این سری به نسخه Chaos Theory می رسد. کاور این بازی یک تصویر ساده و بسیار موثر است که به نظر می رسد از درون یکی از لحظات بازی گرفته شده است. همان طور که می بینید سم فیشر در پشت سر یک نگهبان واقع شده است و آماده است که او را به دنیای دیگر بفرستد. از طرفی عنصر باران و درخشش سبز رنگی که به صورت کلی دیده می گردد، به مجذوب کنندهیت این کاور و سازگاری آن با فضای بازی یاری زیادی نموده است.

2. God Hand

تهیه نماینده: Capcom / سازنده: Clover Studio

سال انتشار: 2006

پلتفرم: PS2

پس از کارگردانی رزیدنت اویل 4، شیجی میکامی می توانست مسیری منطقی را طی کند و با رزیدنت اویل 5 به کار ادامه دهد، اما این سازنده افسانه ای کار کاملا دیگری انجام داد و توسعه God Hand رهبری کرد. طبیعتاً روی تصویر روی جلد بازی که بر قدرت دست ماورالطبیعی تأکید می نماید، نشان می دهد که کسی به صورتش مشت می خورد اما علت آن معین نیست. آیا مشت زدن به صورت افراد را دوست دارید؟ آیا دوست دارید به صورت فرد روی کاور مشت بزنید؟ تصویر روی جلد God Hand به خوبی شما را با آنچه که در انتظارتان است، آشنا می نماید.

1. Resistance: Fall of Man

تهیه نماینده: Sony / سازنده: Insomniac Games

سال انتشار: 2006

پلتفرم: PS3

به عنوان یکی از نمادین ترین کاورهای بازی در اوایل دوران پلی استیشن 3 و به عقیده بسیاری برترین تصویر روی جلد تاریخ بازی، Resistance: Fall of Man به شما نشان می دهد که این بازی قدیمی اینسامنیاک گیمز تنها یک تصویر نیست. همان طور که می بینید، کلاهی مربوط به دوران جنگ دنیای دوم در بالای جمجمه ای که معیناً شبیه جمجمه انسان نیست، روی انبوهی از آوار نشسته است. از طرفی با موانعی شامل سیم خاردار و ساختمان های در حال فروریختن در اطراف آن، ظاهراً یک تهاجم تمام عیار آغاز شده است و معین نیست که آیا یک بیگانه مرده که کلاه به سر دارد، نشانه خوبی برای جنگ است یا خیر. به طور کلی تصویر روی جلد این بازی، به خوبی فضا و اتمسفر آن را به بازیکن منتقل می نماید و تاریکی و ترس را به خوبی می توان در آن دید.

منبع: GameSpot

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1626

به "از کینگدام هارتس تا بوردرلندز؛ 15 عکس روی جلد برتر تاریخ بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کینگدام هارتس تا بوردرلندز؛ 15 عکس روی جلد برتر تاریخ بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید