تمبر کاشان شهر جهانی نساجی رونمایی شد

به گزارش رپید دانلود، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، تمبر کاشان شهر جهانی نساجی رونمایی شد.

تمبر کاشان شهر جهانی نساجی رونمایی شد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این آیین گفت: ثبت شهر دنیای کاشان برای نساجی سنتی نشان از توجه ایرانی به ریشه هاست، تار ایمان و پود غیرت که در دستگاه عاطفه تبدیل به غزل و سپس شعربافی می گردد.

مریم جلالی گفت: بافتن و پیوند کار ماست، صنایع دستی برخاسته از عاطفه مادرانه یعنی پیوند همه چیز با هم و تار و پود هستی از این پیوند جانمایه می گیرد.

وی اظهار کرد: افتخار امروز ثمره هوش تاریخی جغرافیای کاشان و ثمره کوشش هنرمندان این خطه است، نساجی سنتی متعلق به گذشته نیست بلکه روشی برای ماندگاری فرهنگی، اجتماعی و مالی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: نساجی سنتی روزگاری معیشت مردم را تامین مینموده است، امروز هم باید این معیشت عزت آفرین احیا گردد.

جلالی گفت: اهل کاشان بودن همواره افتخار است و ما به عنوان یک خانواده بزرگ وامدار افرادی هستیم که یک نفر مادری، دیگری پدری، دیگری برادری و خواهری و همسری نموده و با انسجام در گستره دنیای نام خود را تثبیت نموده است.

عضو شورای دنیای نساجی سنتی صنایع دستی هم در این مراسم گفت: وقتی برای نخستین بار به کاشان آمدم عاشق این شهر تاریخی شدم، چون چنین معماری باشکوهی را هیچ وقت ندیده بودم.

شیخ آسیف اضافه نمود: از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان برای احیای این معماری خلاق تشکر میکنم و در کنار این معماری حضور ما در این منطقه زمینه ثبت این شهر به عنوان کاشان، شهر دنیای نساجی را تقویت کرد.

عضو شورای دنیای نساجی سنتی صنایع دستی اعلام کرد: باید صنایع دستی را برای نسل آینده حفظ کنیم، ثبت کاشان به عنوان شهر دنیای نساجی گام نخست برای فراوری محصول کیفی در سطح گسترده و عرضه به دنیا است.

آسیف گفت: روز گذشته فرماندار ویژه کاشان لقب شهروند افتخاری را به من اهدا کرد و مسئولیت من برای حمایت از هنرمندان این منطقه بیشتر شده، به عنوان برادر شما از کشور هندوستان آمادگی لازم برای حمایت از شما در طراحی، فراوری و عرضه محصولات صنایع نساجی هستم.

منبع: همگردی
انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1629

به "تمبر کاشان شهر جهانی نساجی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمبر کاشان شهر جهانی نساجی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید