چشمه شفابخش قوتورسویی کجاست؟

به گزارش رپید دانلود، چشمه قوتورسویی دارای آبی بسیار گرم بوده که دمای آن بر روی 42 درجه سانتیگراد ثابت مانده است. دبی، و یا همان خروجی این چشمه سیزده لیتر بر ثانیه است و گوگرد خالص فراوانی در آن یافت می گردد.

چشمه شفابخش قوتورسویی کجاست؟

خبرنگاران: چشمه قوتورسویی یکی از مشهورترین چشمه های استان اردبیل واقع در شهرستان مشگین شهر و دامنه سرسبز سبلان است که در 25 کیلومتری جنوب لاهرود و 48 کیلومتری جنوب مشگین شهر واقع شده است. آبگرم قوتورسویی به علت داشتن گوگرد خالص خاصیت درمانی ویژه ای برای از بین بردن امراض مختلف پوستی دارد و از همین رو جزو جاذبه های گردشگری مشگین شهر محسوب می گردد.

چشمه قوتورسویی دارای آبی بسیار گرم بوده که دمای آن بر روی 42 درجه سانتیگراد ثابت مانده است. دبی، و یا همان خروجی این چشمه سیزده لیتر بر ثانیه است و گوگرد خالص فراوانی در آن یافت می گردد.

قوتورسویی یکی از چشمه آبگرم های مشهور استان اردبیل است که در شهرستان مشگین شهر واقع شده است. قوتورسویی در دامان سبز و بکر سبلان و در جوار روستای قوتورسویی قرار گرفته است. این چشمه آب معدنی که از روزگاران قدیم به علت خاصیت درمانی فراوانی که دارد معروف بوده و امروزه نیز به عنوان یکی از چشمه های آب معدنی بسیار معروف استان اردبیل، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و روزانه پذیرای افرادی بسیار زیادی از اردبیل و بعلاوه شهر های دیگر می باشد.

چشمه قوتورسویی دارای آبی بسیار گرم بوده که دمای آن بر روی 42 درجه سانتیگراد ثابت مانده است. دبی، و یا همان خروجی این چشمه سیزده لیتر بر ثانیه است و گوگرد خالص فراوانی در آن یافت می گردد.

از آنجایی که این چشمه آب گرم دارای حجم گوگرد خالص بسیار بالایی است، گاز فراوانی از آن متصاعد می گردد و به همین علت است که در این چشمه آب معدنی هیچ سقفی ساخته نشده است. بر روی این چشمه آب معدنی، استخری سنتی قرار گرفته است که تنها دور تا دور آن حصار ساخته شده و سقفی ندارد، تا امکان خروج گازها وجود داشته باشد.

استخر آبگرم قوتورسویی به صورت شیفتی در اختیار آقایان و بانوان مراجعه کننده به چشمه قرار می گیرد. در دسته بندی های علمی این چشمه در ردیف چشمه هایی با آب های معدنی سولفاته کلیسیک سدیک و آب های گوگردی قرار می گیرد. بیشتر خواص درمانی آب این چشمه نیز به سبب گوگرد خالص زیادی است که از این چشمه تراوش میگردد. چشمه قوتورسویی به درمان امراض پوستی، بیماری های رماتیسمی و بیماری های تنفسی مختلف شهره است و همین موضوع باعث مراجعه گردشگران زیادی به این منطقه می گردد.

شرایط بازدید

می توانید هر زمان که می خواهید از آبگرم قوتورسویی مشگین شهر تماشا کنید؛ اما برترین موقع برای سفر به آن فصل تابستان است. این جاذبه پرطرفدار در دومین فصل سال، میزبان گردشگران بسیار زیادی از سرتاسر ایران است.

نحوه دسترسی با وسایل مختلف

از آنجا که دسترسی به این مکان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی امکان پذیر نیست، باید با خودروی شخصی خودتان از شهر لاهرود راهی آنجا شوید. جاده ای که آبگرم قوتورسویی منتهی می گردد؛ با وجود سراشیبی و سربالایی های کوهستانی، در کمال شگفتی فوق العاده هموار است و سفر راحتی خواهید داشت.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 دی 1402 بروزرسانی: 9 دی 1402 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1635

به "چشمه شفابخش قوتورسویی کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه شفابخش قوتورسویی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید